"När du minst anar det..."

Uttrycket "det händer när du minst anar det" känns å ena sidan väldigt uttjatat men å andra sidan så sant. Det är just när man slutar leta efter något och stannar upp och njuter av omgivningen som man hittar vad man söker. Att gå och fokusera på vad man inte har istället för vad man faktiskt har, gör att väntan känns längre. Det är först när man accepterar situationen som den är, som allt löser sig. Med rätt inställning kommer man långt helt enkelt.

Se på mig bara:
Jag letade stenhårt efter ett jobb, var runt i hela stan och lämnade ut CV:n och sökte allt jag kunde hitta. Sen fick jag annat o tänka på med den kommande Karnevalen och la jobbsökandet på hyllan för att njuta av stunden. Och i morse ringde det i telefonen, och på onsdag ska jag in på jobbintervju.

Detta mönster kan jag även se i vänner-situationer, karriärs-val och kärleks-sökandet. Så tipset till dig som letar efter något speciellt i ditt liv (som du inte riktigt vet vad, hur eller när du kommer hitta det) är följande: slappna av och njut av vad du har så kommer livet lösa sig därefter. Man kan träffa sitt livs kärlek genom en kompis, hitta ett gäng vänner man klickar med genom en fritidsaktivitet och komma på just exakt vad det är man vill bli genom att konsentrera sig på saker man tycker om.

Kommentarer
Postat av: hanna

Åh gud vad kul med jobb! Hur gick det och vart var de?

2010-05-24 @ 16:40:22
Postat av: niko!

Vad roligt! du har helt rätt!

2010-05-26 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0