Sömnpiller

Det känns som att någon har fifflat i mig sömnpiller för hela slanten. Gäspar stup i kvarten och slumrar till mellan sidorna. Sitter och pluggar inför morgondagens salstenta samtidigt som jag ordbajsar på min seminarieuppgift. Jag missade seminariet och två viktiga föreläsningar under Egypten resan och hamnade därför lite efter. Men ivrig som man är att göra allting på samma gång, knuffas koncentrationen och motivationen till att studera undan. Jag har svårt att ta en sak i taget, så istället för att plugga några dagar så att jag klarar tentan och kan koncentrera mig på annat sen som jobb- och lägenhetssökande flyger tankarna runt i huvudet på mig. Jag vill göra allt! nu! på en gång!

På något vis måste jag lära mig att ta en sak i taget, för det är bara så man kan komma frammåt. Utan godkänt i kursen har jag inte tid att söka jobb eller jobba. Och utan jobb och en större inkomst kan man inte söka lägenhet eller flytta. Nu gäller det bara att mata in detta i mitt huvud och koncentrations-delen av hjärnan.

Det är inte så att ämnet jag läser är avsevärt tråkigt, jag har ju valt det av en anledning. Men i gemförelse med allting annat jag skulle vilja ägna min tid åt, skjuts skolan åt sidan lite.

Dags att få i mig lite socker och slå upp boken igen. "De retoriska teknikerna för att övertyga i media..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0