Första intrycket

En ny delkurs innebär för mig en ny lärare. Delkurs 3=Lärare nr. 3. Den första var Micke o han var (som ni kunnat läsa här tidigare) väldigt bra! Han följdes dock upp av en extremt dålig som sa emot sig själv hela tiden, Fredrik Schoug. Han sa en sak och gjorde en annan, mycket förvirrande och man tappade all tro på honom. Den tredje träffade vi idag: Michael Rübsamen. Och här kommer mina anteckningar från mitt första intryck av honom:

"Killen i svart (inkl. håret) och tröjan med trycket "Dra åt helvete -Voltair 1694" verkar nervös inför att börja kursen. Han dricker små slurkar vatten för att dryga ut tystnaden. När han tillslut öppnade munnen var det inte förvånandsvärt med en stockholmsdialekt. Jag har inte bestämt mig än om hans sliskighet och "jag är mycket bättre än alla andra-attityd" beror på dialekten och de feminina handrörelserna eller hans kaxighet. Han var inte blygsam med att berätta, i presentationen som skulle handla om varför han har den positionen han har dvs. doktorand, att han twittrar och är på facebook (så klart som privatperson och inte som MKV-anställd, vilken nu skillnaden är...?) Han har även svårt att berätta om kurs-innehållet utan anteckningar, vilket får oss att undra -vet han inte vad det handlar om? Dessutom undrar jag om hans stamningar på alla mellan-ord, "till till, om om, från från", beror på att han stammar eller att han är nervös?"

Nervös och kaxig -är det min beskrivning av honom? Jag får nog ge honom en andra chans på vidare intryck. Men hittills har jag svårt att både titta och lyssna på honom. Hoppas att det blir bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0