Roadtrip med Pressen

Nu är jag hemkommen från hel-"kvällen" med press-gänget. Vår 1 timmes roadtrip förde oss uppåt landet, närmare bestämt till Mölle (i nordvästra Skåne). Där slog vi läger i Jacobs stuga. (Om man nu får kalla en fyra-plans villa för stuga...). Vi packade in oss och begav oss sedan ut på en promenad i byn. Det är en idyllisk liten by som påminner väldigt mycket om Danmarks kust-orter. Alla husen ser olika ut och har sina egna små egenheter, stränderna består av småsten och i hamnen ligger det några rostiga båtar. 

När vi kom tillbaka till stugan började vi med maten. Eftersom att alla 14 närvarande pressare skulle vara delaktiga fick vi en liten uppgift var. Min blev dukning men jag bytte snabbt upp mig till vedplockare och sedan grillmästare. Efter några timmars förberedning och grillning av majskolvar, grönsaksspett och 500 fläskfiléer satte vi oss till bords. Mat blandades med dricka och dricka blandades med sång.

Resten av kvällen har jag ingen tidsuppfattning på. Men ett urval av händelserna är:
- Balkong-häng i regnet
- Konstaterande av drunknande natta-badare (som dök upp senare)
- En kal fläck i mitt huvud
- Minst en söndrig stol
- En skruv lös (som jag fortfarande inte vet var den kom ifrån)

Efter ca 2 timmars sömn åt vi frukost och städade, gick även på en promenad till hamnen och ett krukmakeri och sedan packade vi ihop oss och åkte hemmåt. Stort cred till Evelina som körde då alla låg utslagna i bilen.
...

Nu börjar mitt huvud snurra så det är dags att ta igen lite sömn. Som ende representant från fotograf-gänget har jag tagit massor med bilder. Dom väntas komma upp i dagarna på bilddagboken, facebook och/eller lundakarnevalen.se.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0