Helg i student-anda

Helgen har varit fullbokad från topp till tå, och tvärt om.

I torsdags var det meningen att jag skulle fotat på ÖG's nya klubb A4. Men eftersom jag kände mig febrig hela dagen bestämde jag mig tillslut för att avstå.

Fredagskvällen spenderade jag däremot, som planerat, i baren på Krischans klubb Brooklyn. I laget var det bara nytt folk jag aldrig träffat förut, men på klubben var där en del kända ansikten: folk från grundskolan, gymnasiet, gamla handbollslaget, vänner, vänners syskon... ja, listan är lång. Dessutom träffade jag på min vän Einar som bjöd in mig till att jobba klubben den 19:e, och självfallet tackade jag: Ja.
För folk som undrar varför jag lägger så mycket tid på att jobba ideellt på nation och vara aktiv i studentlivet kan jag bara säga att det är för jag mår bra av det. Varje dag träffar man nytt folk, lär känna nya vänner, får nya erfarenheter och upplevelser. Dessutom leder det mesta till något mer. De erfarenheterna jag får idag kan jag dra nytta av imorgon.

14 timmar av lördagen/söndagen spenderades på Karneveljen. Kl.16(..) hade vi middag och förfest med pressen och kl 18.05 skulle vi släppts in på Viktoriastadion (om inte det välplanerade insläppet gått i stöpet och kön sträckt sig 200m bak). I insläppet fick man en goodie-bag bestående av 1 karnevalsöl, 1 snaps, 1 punch, 2 shotar rött-och vitt vin, vatten och en macka. 20.00 började showen som bland annat bestog av student-humor, generalen i ko-kostym, hyllning av en framförd egenskriven låt till karnevalen, vinnande bidrag av snapsvisor, studentorkestrarnas duell och videohälsningar från Anna Anka, Robert Gustavsson, Will Ferrell mf. Årets kickoff fest till karnevalen (som detta var) gästades av 2500 studenter på showen + 1000 till eftersläppet. Det hade lagts golv för 90 000kr över spelplanerna, vilket kom väl till användning när golvet efter showen var täckt av öl, snaps och annat klibb. Discokulan med 2,5m i diameter och livebandet på en stor scen med ljusshower gjorde att festen kom i festivals-anda. Själv spenderade jag första halvan av showen med presssektionen (bästa platsen: längst fram i mitten!), och andra med min vän Torsten på läktaren. Under undanröjet av stolar mellan showen och klubben tappades alla vänner bort -utom Torsten och hans två polare Henrik och Gustav. Så dessa nyfunna vännerna spenderade jag resten av kvällen med. Det visade sig vara en underbar kvartett utan dess like. Efter karneveljens slut hamnade vi dessutom på en singstar-efterfest vid 3-5 tiden, och som toppades med en promenad hem. En riktigt lyckad kväll! Just denna kvällen var unik, men festen inför Karnevalen har bara börjat och detta satte ribban över hur bra det kommer bli! 


(Bilder och video från Karneveljen finns på bilddagboken och kommer läggas upp på facebook inom kort.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0