Egypten-resan


Nu ska ni äntligen få höra lite om min och Daniels resa till Hurghada i Egypten! Det hela började i en liten besvikelse med att Solresor hade klyddat med flighten och vi inte fick sitta brevid varandra på flyget. Men ur allting dåligt kommer något bra och den här gången betydde det att jag fick känna på hur det känns att flyga ensam (och jag klarade det!). Vi kom fram till Hurghada på eftermiddagen, tisdagen den 9/3, och fick nycklarna till vårt rum. Läget var perfekt: mitt emellan hotellrestaurangen och den privata stranden och med utsikt över poolen! De första fyra dagarna spenderade vi på hotellområdet med solande, badande och allmänt njutande. Eftersom vi bodde på Le Pacha som är ett all-inclusive hotell, så fanns allt vi behövde på området. Enda anledningen till att gå ut genom portarna var för att se resten av Egypten -vilket vi såklart ville. På lördagen åkte vi därför på en stadsrundtur i två av Hurghadas stadsdelar Sekalla (där Le Pacha låg) och El Dahar (gamla stan). Vi såg marinan, fiskar från röda havet i ett stort akvarium, en moské och en kyrka, köpcentret Akhanaten och fiket El Harafeesh där vi fick smaka på Egyptiskt Hibiskus te. På kvällen var det show på hotellet av hotellets egna personal "animation-team". Sen var det söndag med mer sol och bad. På måndagen åkte vi ut till korallreven vid Giftun Island med en glasbottenbåt för att titta på och fotografera fiskar och koraller. Resten av måndagen njöt vi det sista av resan innan tisdagens avfärd.

Det var en helt underbar resa. Värmen, maten, fiskarna... inte ens mina 100+ myggbett på benen och fötterna kunde sänka mitt humör. Men det härligaste av allt var att resa med Daniel, hur mycket närmare vi kom varandra av att spendera varje sekund, i en vecka, tillsammans. (Och gick varandra knappt på nerverna alls.) Underbart helt enkelt. Jag är lycklig.

Såhär i efterhand är det lite svårt att förstå att resan verkligen hände, en vecka går förbi så fort. Men varje gång jag blir osäker är det bara att titta igenom de 1100 bilderna jag tog och förstå att det är sant.


(Fler bilder från resan kan ni se på min http://baris.bilddagboken.se i kalendern 9-16 mars.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0