Pressmingel

Igårkväll begav jag mig till Ulrikedal för mingel med karnevalens pressektion. Måste erkänna att jag var lite nervös innan, men slappnade fort av när jag träffade alla. I dörren välkomnades jag av alla sektionscheferna som tydligen hade spelat memory med våra "mugshots" från uppropsdagen, och därför direkt kände igen mig (undrar fortfarande hur med tanke på bilden...).
Allt som allt är vi 30 pers i sektionen PR & Press som kommer ha hand om marknadsföring, pressfoto, pressfilm, arkivering osv av karnevalen. 30 unika, underbara personer från olika delar av Sverige med olika bakgrunder men som alla delar intresset för press.
Kvällen gick ut på att lära känna varandra och få en liten introduktion av vad som komma skall. Efter bål, tapas, övning på press-lätet (internt!), massa prat och skratt, drog vi vidare för att dansa av oss och hamnade på Herkules. Där fortsatte skratten och framför allt sången några timmar till. 

När vi skiljts åt och jag vandrade hemmåt mitt i natten kunde jag inte låta bli att fundera över hur mycket mitt liv ändrats dom senaste åren. Just nu är jag där som jag velat vara så länge. Avslappnad, vågar ta för mig, testar på nya saker, säger hellre ja än nej, bekvämare i mig själv helt enkelt. Och jag kan inte beskriva hur bra det känns. Det är nu livet tar fart, bättre sent än aldrig :)       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0