Helgens äventyr

Efter fredag morgonens afro-träningspass och stukning av foten, var jag ändå tillräckligt sugen på att jobba i baren på kvällen för att låta det sinka mig. Dessutom är det tonvis roligare att vara på nationen med stukad fot än att vara hemma med folk som ifrågasätter allt man gör. Tur var det att jag bestämde mig för att sticka dit, för det var det knappt någon annan som gjorde. Vi var 10 jobbare och man ska helst vara minst 15 under en kväll. Eftersom att vi var så få stog jag mestadelen i garderoben med Björn och Einar, där vi hade ett fantastiskt flyt! Men fick även hoppa in i lilla baren och servera drinkar, shots o öl till festglada studenter. Kl. 21 var jag på plats, 22.30 öppnade vi dörrarna till klubben, stängde 02.00 och städade till 03.30. Efter det var jag inte i säng förren 04.30.

Dagen därpå vaknade jag 14.00, varpå första reaktionen är: "shit, det är förfest om 3 timmar!". Så efter frukost, duschning, lunch och påklädnad packade jag väskan och drog iväg till förfesten. Dock hade jag missat systemets öppettider och fick dra inom ICA påvägen och köpa Redbull för att piggna till. Jag nådde förfesten lagom i tid för att ha sällskap med gänget vidare till Sparta, där vår Media-Ghetto-fest ägde rum. Det är alltså fest med alla media-sektionerna i Lundakarnevalen 2010: Press, Radio, Tidning, Spel och Program. Vi var sist att anlända på Sparta så när vi kom drog festen igång! Tre-rätters middag med underhållning av Måns Nilsson (känd från Anders & Måns), trevligt bordssällskap och karnevalistiska visor. Efter den goda middagen drog vi på mellanfest till en i sektionen som bodde i huset och kom tillbaka lagom till att borden var undanröjda och dansgolvet hade dragit igång. Där dansade vi hela (eller i alla fall halva) natten lång till toner så interna att bara en riktigt karnevalist förstår poängen. Efter en lång natt i sång och dans värkte foten ordentligt när jag äntligen la mig ner i sängen för att sova.

Idag vaknade jag av att mobilen ringde. Det var Daniel som berättade att han skulle hämta upp mig inom 1,5 timme. Så då var det bara att hoppa ur sängen, äta frukost och ta på sig. Idag skulle jag nämligen följa med honom på en lägenhetsvisning i stan. Han är i full gång att leta lägenhet och jag tycker att det är jätteroligt och intressant, och sätter mig därför in i letandet med/åt honom. Dessutom är jag ju "aningen" tävlingsinriktad och vill därför att han ska få en så bra lägenhet som möjligt. Efter visningen som gick förvånandsvärt snabbt stack vi hem till mig och letade kurser och utbildningar inför hösten. Det är ju snart dags att söka (d-day: 15 april) och jag har ingen aning om var jag ens ska börja titta. Men det löser sig förhoppningsvis snart. Har även tagit tag i min seminarieuppgift idag och skickat iväg den så nu är jag förhoppningsvis klar med delkurs 2, lagom till 3:an börjar i morgonbitti.  

I torsdags var det VIP-kväll på Center Syd i Löddeköpinge, där vissa butiker hade mellan 20-30% rabatt på största delen av sortimentet. Jag fick köpt ett par träningsbyxor på H&M som vi inte fått in i Lund och två t-shirts med tryck från Cubus. (Bilder är att vänta!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0