En glassig dag

Idag har jag spenderat dagen på stan utan att gå in i några klädbutiker. Dagen började dock hos tandregleraren och min månaderliga undersökning och tillfixning. Efter det stack jag till skolan och lämnade tillbara två böcker och hämtade ut en på biblioteket. Jag som många andra studenter, bestämde mig för att spara mig studiebidraget till roligare saker än kursböcker och lånar dom istället på universitetsbiblioteket. Ibland är det ett enda jagande och köande, och ibland får man förseningsavgifter (men dom är ändå alltid mindre än vad man skulle betalat för boken).

Efter tentan i måndags var vi nu lediga resten av veckan, så jag har försökt stanna upp och njuta av våren lite. Älskling var ledig från jobb idag med så vi passade på att spendera dagen i vårsolen på stan. Åt lunch på Mormors bageri bestående av baglar med brie och kalkon, gick ut och in ur inredningsbutiker och åt glass på en bänk på stortorget. Nu har Glass-kulturen äntligen öppnat och då är det vår på riktigt! Jag hade även min nya linne-jacka på mig vilket representerar vår för mig.

Jag var även och hämtade upp nya utbildningskataloger för Lund & Jönköping inför hösten 2010. Dags att hitta något att söka, och söka innan 15 april! Men ni kan vara lugna, Jönköping blir det inte än om ens någonsin för min del. Har lite nya planer. Kom på att webbutveckling (som jag ville plugga i Jönköping) är jätte roligt, men det skulle medföra ett liv bakom en datorskärm och jag tycker om att träffa folk, så det får stanna kvar som en hobby. Nu har jag nya planer som förmodligen kommer avslöjas inom kort, men just nu vill jag ha det kvar i huvudet ett litet tag till.

Hoppas att ni har haft en bra dag och tar er tid att stanna upp och njuta av våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0