Ändrade planer

När jag vaknade idag var min plan att sticka till skolan och gå på en föreläsning av en gästföreläsare från Maltas Universitet, lämna tillbaka lite försenade kursböcker och springa lite ärenden.

Den planen ändrades snabbt genom ett flertal olika, irriterande händelser. Jag letade efter en sjal som jag trodde jag visste var den fanns men ack så fel jag hade. Vände upp och ner på källaren utan att hitta något och det enda jag fick ut av det var trötta armar och en del blåmärken. Efter det kom jag på att jag kunde droppa av mitt CV efter skolan till ett jobb jag planerar att söka, men upptäckte strax att skrivaren inte svarade på signaler. Det blev alltså inget jobbsökande idag heller. Så efter jag kämpat i både källaren och med skrivaren, fysiskt och psykiskt, var jag lite för ork-lös för att orka gå på en icke-obligatorisk föreläsning och drog upp till stan istället för lite mindre seriösa ärenden.

Jag ska vara ärlig: jag gick in på H&M för att kolla på barnkläder. Barnkläder börjar mer och mer likna ungdomskläder, enda skillnaden är passform och pris. Efter dagens lilla undersökning kan jag nu säga att vissa saker går att köpa och få en bra passform medan andra inte fungerar alls. Kläder som ska sitta rätt över bröst och höfter fungerar inte, men allt annat kan man köpa i strl 164-170 om man är en 34-38.  

Men eftersom detta var bara en studie (för min egen skull) och ingen shoppingrunda så köptes inget. Påvägen ut träffade jag däremot min syster och följde med henne en trappa upp till damavdelningen. Och där hängde den! Jackan jag har trånat efter hela våren -äntligen hade den kommit in i butik! För säkerhets skull provade jag den och tur(och otur)ligt nog passade den perfekt. Ett klockrent köp och sen svävade jag på moln igen. Materiell lycka när den är som bäst.


Sen var där några hemliga ärenden med, som jag lärt mig att jag inte kan skriva här om. Så det får ni kanske veta senare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0