"Lilla Sara"

Jag har fått ett nytt smeknamn: Lilla Sara.
Hur?
Igår kväll öppnade vi puben för säsongen (dvs Krischan Nations pub Snapphanen) och som alltid är där några gamla och några nya jobbare. Igår hade vi bara en ny tjej, Sara 2 kallades hon först. Men när kvällen fortsatte så upptäckte vi att även fast hon är kortare så är hon äldre. Och då blev jag lilla Sara -exakt 13 månader yngre.
                                        _____________________________

Igår hade jag en lång dag: föreläsning 8-10, lunch dejt 10-13 och sen hade vi puben 16-01 (öppet 19-24).
När man läser medie och kommunikationsvetenskap kommer man lätt in på sidospår hela tiden -utklipp från verkligheten. Vi snackade om varför IKEAs klubbkort heter IKEA-FAMILY och inte IKEA-CLUB, och en på kursen som faktiskt jobbar där förklarade såhär: på IKEA ingår alla jobbare i en stor familj, kommunikationen flyter på och ingen anser sig vara mer värd eller högre uppsatt (mer än fysiskt) än någon annan bara för man gör ett annat jobb.
Så känner jag på Krischan. Det finns förmän som har hand om för -och efterarbetet och som har det övergripande ansvaret för puben. Men när man jobbar är man inte en arbetstagare, man är en i gänget.

Hörs det att jag trivs? bra, för det gör jag :)
"It's all fun and games!" i Team Awesome


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0