Glass gjord 90% av rom.

7 killar per tjej låter rätt mycket. Det var vi igår, ca 50 killar och 7 tjejer. Men det var ingen som klagade. Mat, snaps, glass (90% gjord av rom) och sång! och tårta - i handen. Allt på Krischan-vis. Mina bordsherrar var ett glatt gäng. Det var dom som sjöng mest, drack mest och njöt mest av allt. 

Beskrivande sång för kvällen:
"Jag skall phesta, ta det lugnt med spriten,
ha det roligt utan att bli full.
Inte krypa runt med festeliten,
ta det sansat för min egen skull.

Refr:
Först en öl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet ner med punschen,
sist en groggbuffé

Jag blir skitfull, däckar först av alla,
missar festen, men vad gör väl de?

Blandar hejdlöst öl och gammal filmjölk,
kastar upp på bordsdamen breve.

Spyan rinner nerför ylleslipsen,
ravioli torkar i mitt hår.
Vem har lagt mig under matsalsbordet,
vems är gaffeln i mitt högra lår?"

Inte riktigt så illa var min kväll, men meningen var ju att jag skulle ta det lungt och sticka till en polare efter middagen. Men efter att jag råkat slänga ur mig mina planer så hade mina kära bordsherrar ett uppdrag -och ett uppdrag endast- för kvällen: se till så att jag hade en väldigt minnesvärd fylla. Får nog säga att dom lyckades. Och dessutom ska det tydligen finnas bildbevis (som jag måste se till att få tag i).


Födelsedagsbarn + brinnande tårta, bordsherrar, öl-staty, stolta byggare, baren och en på mig.

En rörig text till en rörig kväll, ni får ursäkta, jag är fortfarande lite yr. Men snart är det dags för utgång med tjejerna till malmö så ska göra mig iordning nu.

Tja då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0