Traskade runt i slasket




Snö, snö, massa snö. Men idag hade jag torra fötter. Inte tack vare mina nya stövlar dock. När jag stolt visade dom för mamma igår, kom hon på att mormors gamla stövlar stog nere i källaren. Den ena klacken saknas, sulan är sne, det sitter en nyckelring i blixtlåsen och dom är en storlek förstora -men dom är hela och torra! (och passar lite bättre med knälånga raggstrumpor i.) Traskade runt i slasket i dom idag. Det enda problemet var att dom är platta på undersidan och därför väldigt-väldigt hala. Så påvägen hem från skolan gick jag inom Din Sko och köpte mig ett par halkskydd. Ska testa dom imorn och se om det fungerar:) Får se om jag lämnar tillbaka dom nya stövlarna.. vad tycks? sparar 400kr på det.

Påtal om snön, så är det lite förvånandsvärt hur mycket det skottas om dagen. Jag menar, först kommer dom på morgonen och skottar och sen minst 2 ggr till om dagen. Hur många är det egentligen som jobbar med att köra omkring och skotta vägarna? Dom måste vara väldigt överbefolkade om dom har tid med det. Men det är bra! Dock inte att dom skottar vägarna och trottoarerna men ingenstans att gå över... mellan vägen och trottoaren ligger det 2-3m bred / 1m djup snö. Så jag skuttar runt på gatorna. Men då blir bilarna sura.. hm. Det får dom ta, tänker inte trampa ner i 1m snö och fastna eller bli dyngsur.

Jag gillar mina nyfunna gamla stövlar i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0