"Tänk om vi får användning av den i framtiden..." -kind of people.

Vårstädningen fortsätter och idag gick jag igenom min "tekniklåda" med gamla band -och cd-freestyles, kasettband, hörlurar, miniräknare, gameboys etc. Jag kallar det vårstädning när det egentligen är en allmän städning och utrensning av hela rummet. Här har jag 11års presenter och saker jag plockat på mig. Okej allt har man ju inte sparat, men tydligen väldigt mycket. Mina föräldrar har också alltid varit sånna som sparar på allt. "Tänk om vi får användning av den i framtiden..." -kind of people. Vissa saker sparar man för man vill ha det nu, andra för att det kan komma till användning senare i livet och vissa kan man bara inte tänka sig att göra sig av med. Men genom att sortera ut lite i taget så kan man få bort en hel del. Min motivation är att den dag jag flyttar vill jag inte behöva ta itu med allting. Då är det skönare att ha gjort det i förväg. Dagen när det måste göras kommer ändå komma förr eller senare. Och vårstädning är ett skönare, lättsammare och fräschare sätt att se på det. Ut med det gamla (spara lite), och in med det nya.

Kasettband är en sådan sak som är kul att ha kvar. Det är vell bara i ljudböcker som det möjligtvis finns kvar i butikerna... och om några år är dom säkert bortglömda. Själv tycker jag att det är kul att mamma och pappa sparat på sina gamla LP skivor, så nu ska jag spara på mina kasettband och visa för mina barn nån gång i framtiden. Måste även spara någon freestyle bara för att, frågan är bara om dom fungerar om några år... men det är ett senare problem.

På tur är mina torkade rosor. Har en hel samling -och vet när och av vem jag fått varenda en av dom. Men där finns två stycken som betyder mer för mig än alla dom andra. Och om jag bara får spara några så tar jag dom två och slänger resten. För vissa är inte ens så fina längre... det är mer minnena som betyder, men samtidigt försvinner inte minnena för att blommorna gör det. Jag blir bara inte påmind om dom lika ofta. Dom två som definitivt sparas är en vit och en röd ros -dom två senast tillkomna.

Långt inlägg, men så blir det ibland. Nu ska jag fortsätta städa så det kan bli klart någon gång (förmodligen lagom till jag flyttar...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0