Skånederby i Handboll

I helgen fick jag uppleva handboll ur ett lite annorlunda perspektiv. I Malmö Arena ägde skånederbyt mellan H43-Ystad IF och Lugi-Malmö HK rum, jag och syster (båda gamla H43-spelare) var där med Pappa (gammal Lugi-spelare) och en av hans kollegor. Företaget dom jobbar för äger en av logerna, så den utnyttjade vi. Logen är en komplett etta med eget badrum och kök, fotöljer, middagsbord, bardisk ut mot planen och tv (där matchen visas). Det enda som saknas är en säng. Och tur är vell det, annars skulle jag seriöst kunna tänka mig att bo där. Skämt åsido, det var häftigt att få uppleva handboll ur ett annat perspektiv än vanligt. Istället för att se matcherna från läktaren och äta varmkorv i pausen satt vi på "balkongen" och åt räkmackor i pausen, rena lyxen. Tyvärr gick det inte lika bra för Lundalagen i detta derbyt. Det blev förlust för båda lagen när H43 tappade i slutet och Lugi gjorde en katastrof-match.

Här är lite bilder från matcherna iaf:

Matbord och tv i logen med utsikt över planen, Läktaren och logerna, Planen och storbildsTVn (repriserna uppskattades!). Här spelar H43 weelers i pausen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0