Rätt & Fel upprop!

"What are they waving at?"
"I don't know, I'm to short for this town."

Holländarna bakom oss om varför vi gjorde vågen i Lundakarnevalskön imorse.


07.30 började vi köa till uppropet till Lunds största (och kanske Sveriges knasigaste) event, Lundakarnevalen 2010 med temat Rätt & Fel. Kl. 12 började insläppet och de 5000 första skulle få garanterad plats. Detta var även den enda chansen att köpa biljett till Karneveljen, dvs. Lundakarnevalens kickoff-fest. Vi hamnade utanför Ariman, 300-400m bak. Där satt vi på en lastpall med filtar i högar över oss och hade det hyfsat mysigt trots minusgraderna och snön som föll. Vi lekte lekar, åt vår matsäck, värmde varandras fötter, dansade till beatet av dom säkert 20tal bergsprängarna som var på plats och gjorde allt för att hålla värmen. Fötterna var det största problemet, förutom dom så lyckades vi rätt bra. Studentradion sände live, flera tidningar var på plats och scenen bjöd på underhållning i allt från Afro-pass till gäster i form av gamla Karnevalister.

Jag tror klockan var närmare 14 -14.30 när vi kom in i AF Borgen. Man fick en fyll-i-lapp, chansen att köpa sin biljett och sedan bar det av. Upp o ner för trappor, baklänges-hoppning i hopp-hage, spöktunnel, dragkamp, limbo-disco och sen vidare in i Stora Salen där alla sektionerna satt och presenterade sig och rekryterade folk. Träffade på en massa gamla Boelister, gymnasievänner och allmänt studentfolk. Jag sökte till Press, Tidningen, Syeriet, Barnevalen och Festmästeriet. Nu får man vänta 2-3veckor och se var man hamnade. 

Eftersom att kroppen var utmattad från kö-ningen och man blev helt slut i huvudet när man kom in (skyller på det) så lyckades jag stava fel på vilket land jag kom i från, bostadsadress och skriva Sara på postnummer...  Det hela resulterade i en väldigt kladdig lapp.

Allt som allt var det en kul upplevelse! som jag förmodligen gärna hade gjort igen, eftersom att det bara inträffar vart 4:e år. Men just därför så vet jag inte om man kommer få chansen igen. Är man kvar i Lund om 4 år? Kanske, kanske inte. Bäst att passa på medan man är här känner jag =)

Och med de orden slutar dagen idag. Dags att sova och ta igen all sömn jag förlorade i natt.

Några bilder från dagen:



Kön, Nästan framme, Stora Salen, Fyll-i-lappen, Studenterna tar över Lundagård, Jag i full mundering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0