Plugg, massa plugg.

Grupparbetet i skolan är påbörjat och seminariet är på fredag. Uppgiften är att analysera IT-kommissionens rapport från -94 utifrån de begrepp och modeller vi hittills lärt oss. Vi har kommit en bit på vägen och delat in gruppen ytterligare efter inriktning. Nu väntar bara lite bakgrundsforskning på de olika begreppen och modellerna, välja ut vilka bitar i rapporten vi fokuserar oss på, jämföra idéerna dom hade -94 med hur det är idag -lyckades dom? och om inte -varför inte? Tillslut ska vi träffas igen hela gruppen och samanställa vår analys och förbereda oss på olika mot-argument.

Föresten är det en grundkurs i Medie och Kommunikationsvetenskap som jag läser nu. Man diskuterar hurvida medierna har en viktig roll i samhällets kommunikation. Till en början sökte jag den bara som utflyllnads-kurs (dvs. något att göra tills jag hittat något bättre) men fortfarande i min inriktning. Men redan från dom första föreläsningarna blev jag mer intresserad än jag anat. Det hela har ganska mycket att göra med vår kursansvarige, mentorn. Det är en ung kille som är ny doktorerad. Han är engagerad i målet att få andra intresserade och inte bara av att lära ut, och det fungerar. "Ni vet säkert bättre än jag..." är något en äldre lärare aldrig skulle få för sig att säga, heller inte dra paraleller med facebook. Han får en att förstå vad det handlar om på ett helt nytt plan. Nu känns det kanske som att jag sätter honom på en pedistal, maybe so, men det är bara för att han är så olik alla andra lärare jag haft. Han är helt enkelt bra på att göra mig intresserad.

Nu gäller det bara att på fredag försöka visa och bevisa vad man lärt sig. Lycka till? Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0