Glada miner

Idag har nog allt som kan gå fel på en dag gått fel, men det mesta löser sig igen. Jag menar, varför vara sur när man kan vara glad? Min hjärna måste bestämt sig för att vara positiv idag. För istället för att störa mig på saker som gått fel har jag skrattat åt det och hittat något positivt i det.

T.ex:
När jag vaknade så hade jag glömt bort att jag skulle till tandläkaren, kom på det först 30min innan jag skulle ta bussen. Det blev klart stressigt, men det var ändå bra att jag kom på det innan och inte efter.

Jag missade såklart bussen så fick ta en powerwalk till stan. Trodde jag skulle bli sen men jag var 1min tidig!

Missade även bussen hem, och kom på efter halva promenaden att jag tagit en omväg. Men omvägen ledde till att jag mötte Lina på vägen och drog hem till henne och bakade cheesecake.



Dessutom är min tandläkare väldigt go. Har haft henne sen jag var liten och hon pratar fortfarande med barn-röst till mig (undrar om hon gör så till alla?). Repliker som "Var roligt att vara bedövad diagonalt i munnen, det har du nog aldrig varit!" och "Andas djupa andetag, långt ner i magen och slappna av i heela kroppen" får mig alltid att le.

Sen att solen har lyst på mig hela dagen, jag köpte nya solbrillor, fyndade muggar på rea och fikat med fotoutskottet har bara fått mig att må ännu bättre. 

Bra dag helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0