Ett klick bort finns sommaren

Sommar, sol och värme låter riktigt frestande, men tyvärr avlägset nu. Dock behövs inte juni, juli, augusti för sol och värme alltid. Som en liten flykt från vardagen har jag letat sista minuten resor till värmen. Man får hindra fingrarna från att klicka hem två första-bästa biljetter. Särskilt när man snubblar över riktiga kap. Nu åker vi, kan vi? Jag kan, kan du? Plugg och jobb ivägen. Vi rymmer till solen! Är det värt konsekvenserna som dyker upp när man kommer hem? Det är svårt att vara spontan när saker och ting krockar. Men likväl sitter man där och bläddrar igenom rese-guiderna och drömmer sig bort. Bara tanken på den varma solen mot min hud, tunna svalkande kläder, fruktsmoothies och svalkande dopp i havet gör mig glad. Att få fly vardagen, om bara i tanken...


Jag och lillasyster på Rhodos sommaren -08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0