Analys som hemtentamen

Äntligen har jag kommit loss och börjat skriva på min hemtentamen som ska vara inne på fredag. Fick inte mycket gjort igår men kunde inte somna innan jag kommit igång så vid 02 satt jag i sängen och skummade igenom kurslitteraturen för ispiration. Uppgiften är att analysera ett internetfenomen utifrån de begrepp vi lärt oss och härmed har jag valt bloggar. Mycket intressant om man låter sig tänka efter. Varför skriver vi bloggar? Varför läser vi andras bloggar? Varför anammar vi detta fenomen? Vad har det för påverkan på oss? Detta ska jag försöka komma fram till endast med hjälp av mina böcker och sedan analysera svaren och dessutom skriva en hyfsat sammanhängande text, tills på fredag. Lite kort med tid kan man tycka, men blir ju ofta så: att man skjuter upp allting till sista sekunden. Nu har jag 2-3 dagar på mig, hoppas på att återfå fokuset jag hade på att plugga imorse -imorgon. 

Önska mig lycka till?
Tack.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0