Gold?!

Dagens stora planer fick ställas in efter att jag vaknat upp i takt med en zoombie. Mitt huvud hänger inte alls med idag. Det känns som att jag var ute och drack massa rödvin igår (som jag inte dricker för att jag vet att jag blir bakis av det), fastän kvällen spenderades hemma. Jag är trött och hängig och synen blir suddig i mellanåt. Men det är sånt som man får bortse från ibland och gå vidare med vardagen ändå. Istället för mina stora "jobb-sökar-planer" blev det istället förberedelser inför morgondagen. Jag har nu letat fram kläder i temat särskrivningar, och pressens egna tema "grön sak" eller "grönsak". Det blev även en promenad till systemet i det sköna men aningen blåsiga vårvädret. På vägen tillbaka gick jag inom hemköp för att köpa glass och bygga på vårkänslan, när jag märkte att det kommit in en NY magnum glass! "Magnum GOLD?!" Och det fanns bara en kvar. Som hittat, så jag var tvungen att testa den. Så påvägen hem igen gick jag med systemet-påsen i ena handen (med nyheten: mango-cider) och den gyllene glassen i andra. Även fast jag föredrar dom vanliga sorterna som Magnum vit och mandel så kan jag med gott samvete rekomendera den här.

Ikväll är det tackfest för oss som jobbade på Brooklyn innan påsken, så ska försöka ta mig dit en stund. Det svåra är att sticka hemmåt i tid, jag ska ju trots allt upp vid 7 imorgon och vara i Lundagård för Krängardagen med Lundakarnevalen kl 9. Mer om det imorgon.

Ha en bra helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0