Godmorgon världen

Har redan varit vaken i 4 timmar eftersom vi var tvugna att gå upp halv 7 och gratulera lilla syster idag. Jag vet inte om det beror på den tidiga morgonen, det fina vädret eller det faktum att livet är underbart just nu, men jag mår riktigt bra idag. Förmodligen en blandning. Solen skiner så man piggnar till och Jimmy Janssons "Godmorgon världen" beskriver känslorna väldigt bra.

Dagens schema är redan avklarat: 06.30 fira lillasyster, 09.15 Ortodoxen (justera tandställningen).

Nu ska jag fokusera på att plugga inför tentan imorgon. Nu känns det som att det kan gå vägen ändå. Begreppen har blivit klarare och jag börjar få struktur på min inlärning. Det är mycket och man vet aldrig vad som kommer på tentan men går man igenom föreläsningarna, väljer ut det viktigaste -det som återkommer och lär sig det så borde man klara av några frågor i alla fall och förhoppningsvis hamna över godkänt-strecket. Mitt enda fall nu är om frågorna är svårformulerade så jag inte förstår dom eller jag försover mig. Varav det sistnämna förhoppningsvis inte ska vara något problem då tentan infaller mellan 14-19. 

Nu ska jag återgå till pluggandet en stund innan det är dags för lunch och sen sätta mig ute i solen och memorera mina anteckningar.
Sounds good? Ut med dig du med -och njut av vädret! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0