En Bal på slottet (borgen)

Karnebalen gick förbi snabbt, 9 timmar som bara flög iväg.

Pressen träffades på Grand Hotel för fördrink innan insläppet. Då var klockan 18 och insläppet stängde 19, så det blev en snabb fördrink och sen traskade vi iväg till AF -borgen där balen hölls, iförda klackar, balklänningar/frack, masker och systemet-påsar. Balbiljetten kostade endast 200 kr men det var exklusive dricka för hela kvällen, så den gick man och bar på. Utanför AF träffade vi Gustav som var min med-fotograf för kvällen. Han skippade fördrinken för att fotografera insläppet och mingelbilder utanför borgen (uppskattat!). Vi kom in, blev avkryssade på en lista och fick våra biljetter rivna. Sedan hittade vi till vårat bord i Lilla Salen. Även fast vi var placerade längst in i hörnan var det långt ifrån ensamt. Vi sjöng, minglade, sjöng lite till och åt sexa-mat. För -just det!- kvällen i ära var det "BAKLÄNGESMIDDAG": först sexa, sen efterrätt, huvudrätt och sist förrätten. Mellan måltiderna sprang jag och min med-kompanjon Maja runt och fotograferade/minglade. 

Som jag sa till Anna (min sektionschef) så är det en grym skillnad på den här kvällen och studentbalen för två år sedan. Och allt beror på att jag har utvecklats som person, jag är säkrare i mig själv och därför mer utåtriktad och social. På min studentbal kände jag knappt en människa, medan jag nu inte kan gå mer än 10 steg innan man träffar någon som kramar om en. Studentlivet har verkligen öppnat upp dörrar och jag trivs något enormt! Träffade jobbare från Krischan och ÖG's, barndomsvänner, Boelister, en tjej jag konfirmerades med och en massa annat folk, som alla är karnevalister. Hur härligt som helst!

När vi hade kastat i oss maten mellan foto-varven, vinet var uppdrucket och borden skulle undanröjas bar det av på mellanfest till Henrik. När vi senare drog tillbaka till borgen var dansen i full gång och vi hade missat valsen (kanske lika bra... partydödare?). Nu sprang jag på Gustav som jag inte sett sen insläppet, vilket betyder att vi inte har bilder på samma saker vid samma tillfälle. Han hade lagt av sig kameran, men jag svängde fortfarande runt min på dansgolvet -resultatet blev några galet bra bilder! När jag slutade fota sprang jag på Maja, Sofie och Niklas som jag dansade med resten av kvällen. Och helt plötsligt var det sista låten och dags att sticka hem. 

Jag och Sofie hamnade i en taxi och en kvart senare satt vi på köksgolvet med varsin ostmacka.



(SLUT) -Bilder finns på facebook och kommer inom snar framtid upp på Lundakarnevalen.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0