Ytterligare en gång... (09-07-18)

...åkte familjen S på familjeutflykt. Denna gången bar det av till vårat smultronställe Gilleleje i Danmark. Där hyrde vi stuga i 10 år och sen dess har vi inte kunnat skilja oss från platsen. Det är helt enkelt underbart! Hamnen, torget, "centrum", kunst i filetten, krukmakaren, rödspätta i hamnen, korsvirkeshusen, stranden, glasskiosken, fyren, super brugsen... vad finns det att inte älska?




Påvägen hem körde vi via kustvägen. Där såg vi att det var många hus till salu, och visst är det lockande i en sånhär stad. Jag hoppas att någon gång i framtiden, när jag är äldre, gift och med barn, skaffar en sommarstuga där. Att få visa upp den här staden för min framtida familj skulle vara som att presentera en pojkvän till min familj. Det är en så stor del av min uppväxt som spenderats i denna lilla stad, att den skulle kunna säga mycket om mig. 

Just nu får jag nöja mig med en utflykt hit varje år. -Men det är inte så bara det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0