En annan gång... (09-07-17)

...åkte jag och familjen till Sjöbo marknad. Det är en nyuppkommen tradition där vi först strövar kring på marknaden och letar efter fynd. Och sedan drar vi hem till våra vänners kusiner för grillning.

  

Eftersom jag så skickligt tagit sönder min kompakt kamera, och linsen är sne så ser bilderna ut såhär nu mer... ville inte ha med mig systemkameran på marknaden, som ni kanske kan förstå, men det här funkar ju också.

På marknaden köpte jag nagellack, läppstift, 5 par örhängen och ett armband, för ett sammanlagt pris på 80 kr!



Till grillningen kom det rätt mycket folk. Dom flesta var kända ansikten men en del nya också. Maten var jättegod, efterrätten lika så, men underhållningen måste varit den bästa ändå. Den bestog av Martin och hans bland-skivor. Det började med några irländska snapsvisor, drog över i Bag in tha box, och vidare till Timbuktu (som för ovanlighetens skull önskades av en av mammorna).

Åkte hem rätt tidigt eftersom vi skulle iväg dagen efter också. Men det var en skön kväll. Regnade och åskade när vi satt i tältet men det var bara mysigt, och passande nog slutade det lagom till vi skulle åka hem. Gillar när det löser sig sådär ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0